2018. július 21.
szombat
Dániel, Daniella névnap

Irodai torna

Nagyon sokan végeznek ülőmunkát, ami sajnos nem tesz jót gerincünknek. Íme néhány székből végezhető gyakorlat.

1.) A széken üljünk terpeszülésbe, a lábakat hajlítsuk be. Kezeket a fejünk fölé nyújtva, összezárt tenyérrel próbáljuk minél erősebben lefelé nyomni mindkét karunkat.

2.) Kezeinket tegyük tarkóra, dőljünk a széktámlához, és nyomjuk hátra könyökünket. 

3.) Ismét terpeszülés, kezek a tarkón és döntsük felső testünket balra, majd jobbra.

4.) A széken fogjuk meg egyik kezünkkel az ellentétes vállunkat, és húzzuk testünk középpontja felé. Fejünket fordítsuk a vállunkkal ellentétes irányba. Ugyanezt a másik irányba is. 

5.) Hajoljunk előre a székben, karjainkat nyújtsuk ki, keresztezzük őket egymás fölött, csuklók összeérnek. Hajlítsuk be őket, majd nyújtsuk ki csuklóinkat, amennyire csak tudjuk. 

6.) Karjainkat mellmagasságban hajlítsuk be, egymással szemben lévő  tenyérrel nyomjuk össze. 

7.) Lábainkat nyújtsuk ki előre, keresztezzék egymást és nyomjuk össze. Cseréljük meg a keresztezést, és ismételjük a gyakorlatot. 

8.) Tenyerünket tegyük a homlokunkra és nyomjuk erősen a fejünkkel. 

9.) Ugyanezt ismételjük tarkóra tett kézzel is. 

10.) 
Majd csináljuk ezt jobboldalról, miközben bal kezünk terpeszbe tett lábunk combján támaszkodik.

11.) Ugyanezt bal oldalról. 

12.) Kis terpeszben hajolgassunk a lábunk közé, amilyen mélyen csak tudunk. 


the-online.hu